dijous, 19 de gener del 2012

Autoavaluació i Seguiment Avaluació Continuada!

Estic satisfeta del resultat i del procés que he dut a terme durant l’elaboració del miniprojecte. Penso que  la realització d’aquesta activitat m’ha servit com a eina/ mitjà de síntesi i de reflexió  sobre els continguts i els conceptes treballs des de l’assignatura.


Opino  que, actualment, el meu discurs és més ampli, ric (qualitat i valor  de les reflexions) i fonamentat (a nivell teòric i pràctic) que a l'avaluació inicial; podríem dir que no estava gaire desencaminada en la comprensió d'alguns conceptes, però crec que després de cursar aquesta assignatura hi hagut una reconstrucció-reorganització-ampliació de la meva concepció sobre la relació entre CTS i les possibilitats de les TIC i la TE per a mediar en processos d'E/A que provoquin aprenentatges significatius.

Comparant els meus coneixements actuals i aquells que se’n desprenen de l’avaluació inicial de la PAC1, penso que el meu model mental ha resultat enriquit com a resultat de la comprensió del diferents  conceptes i les relacions que és possible d’establir-hi entre ells. Penso s’hi podrien introduir matisos  i podria precisar les afirmacions com a conseqüència del canvi conceptual experimentat. 

Principalment, precisaria la qüestió 3, on se’ns demanava que expresséssim el nostre grau d’acord amb el fet de “tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge com  a requisit indispensable.” En aquell moment em vaig posicionar clarament a favor, i avui dia encara ho mantindria, però el meu pensament envers a la manera en què tractaria i  introduiria les TIC a l’aula ha variat, en tant que abans les comprenia com a un recurs més, sense pensar en el seu valor com a  mediadores per a la resolució de problemes significatius o com a eines per a fomentar l’aprenentatge col·laboratiu; podríem dir que allò que ha canviat no és tant la concepció de les noves tecnologies sinó els coneixements referents la significativitat que se’n pot derivar del seu ús.

Igualment, a l’apartat on se’ns demanava situar-nos de 0 a 10 sobre diferents qüestions, penso que modificaria totalment la puntuació (la vaig valorar amb un 6) a l’afirmació “(TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement”, i de la mateixa manera també modificaria  la puntuació de l’enunciat “les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes” ja que  el coneixement  NO es transmet,sinó que s’ha de construir per a que tingui un sentit i una significació per als aprenents.

També modificaria la consideració de la qüestió que afirma que “ (TC1) La TE per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC”, i és que considero que els psicopedagogs no és que hagin de tenir un bon domini de les TIC, sinó que han de tenir un coneixement global de les possibilitats d’ús de les TIC com a eines que potencien l’aprenentatge col·laboratiu i significatiu. 

Considero que és precís disposar d'un compromís educatiu basat en vetllar i procura que els infants puguin gaudir de propostes on esdevinguin els veritables protagonistes de processos d'E/A reals i significatius. Igualment, crec  que és indispensable partir d’un problema significatiu i real (conflicte cognitiu) de l’alumnat per a promoure la posada en pràctica d’activitats de raonament, anàlisi, conceptualització...Igualment, i a  banda de ser necessari per a despertar l’interés i la motivació dels alumnes, considero que el plantejament i  el fet de partir d’un problema significatiu facilita l’assumpció i el compromís cognitiu  per part dels alumnes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada